Els Museus de les Comarques de Girona llancen una campanya per fidelitzar el públic familiar
Aquest estiu, la xarxa de Museus de les Comarques de Girona, formada per 26 museus, ha posat en marxa una innovadora campanya destinada a fidelitzar el públic familiar. Aquesta iniciativa pretén fomentar les visites als museus mitjançant un atractiu passaport que permet als visitants acumular segells i aconseguir regals col·leccionables i personalitzats de cada museu.

Com funciona el passaport?

A cada visita a un dels museus de la xarxa, els infants rebran un passaport d’activitats que, un cop omplert, serà segellat pel museu i se’ls hi facilitarà un obsequi col·leccionable exclusiu del museu visitat. Els regals són imants de nevera que representen elements únics de cada museu, creant una col·lecció de 26 imants diferents. Com més visites, més segells, i més regals!

A més, l'interior del passaport inclou una sèrie de divertides activitats amb reptes per resoldre a casa, permetent als infants explorar i conèixer el patrimoni dels museus de manera lúdica i educativa.

Amb aquesta iniciativa, els museus de les Comarques de Girona volen oferir una experiència enriquidora i divertida per a les famílies, alhora que promouen la cultura i el patrimoni del territori gironí.

Durada i disponibilitat

La campanya s'inicia aquest estiu i continuarà fins a acabar les existències dels passaports i els regals. El passaport està disponible en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès.

Museus participants

Els 26 museus integrants de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona són:

• Museu Etnològic del Montseny. La Gabella (Arbúcies)
  • Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles
  • Museu Darder. Espai d’Interpretació de l’Estany (Banyoles)
  • Terracotta. Museu de la ceràmica de la Bisbal d’Empordà
  • Museu Municipal Josep Aragay (Breda)
  • Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries
  • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries
  • Museu de l’Anxova i de la Sal (L’Escala)
  • Museu del Joguet de Catalunya (Figueres)
  • Museu de l’Empordà (Figueres)
  • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona
  • Museu d’Art de Girona
  • Museu del Cinema. Col·lecció Tomàs Mallol (Girona)
  • Museu d’Història de Girona
  • Museu d’Història dels Jueus (Girona)
  • Tresor de la Catedral de Girona
  • Museu Municipal de Llívia
  • Museu del Mar de Lloret de Mar
  • Museu de la Garrotxa (Olot)
  • Museu dels Sants d’Olot
  • Museu del Suro de Catalunya (Palafrugell)
  • Museu de la Pesca (Palamós)
  • Museu Etnogràfic de Ripoll
  • Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols
  • Can Quintana. Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí)
  • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret

La Xarxa de Museus de les Comarques de Girona forma part de les xarxes territorials de museus de la Generalitat de Catalunya. Aquestes són l’instrument bàsic per canalitzar polítiques de suport als museus del país i dur a terme projectes i accions de forma mancomunada.

La Xarxa Territorial de Museus de les comarques de Girona funciona des del 2014 i va ser formalment constituïda el 27 de novembre de 2015 per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i els titulars dels 26 museus registrats que actualment conformen la xarxa.

Museus de Banyoles, 16/7/2024