De l’1 al 6 juliol tindrà lloc a Girona i Banyoles el Congrés Internacional Art del Caminar i Geografies Relacionals amb la participació de més de 50 ponents de Catalunya i l’estat, d’Europa, Amèrica i Austràlia, que aquests dies compartiran les seves experiències i les seves reflexions en un entorn que s’ha volgut relativament nòmada, ja que no és usual celebrar congressos itinerants. Articulades des de la mirada de la creació artística (els artistes en són els protagonistes), les trobades reuneixen de manera molt transversal antropòlogues, historiadores, urbanistes, arquitectes, sociòlegs professionals de la salut i politòlegs, interessats per l’acte de caminar com a punt de partida de l’apropiació no agressiva del paisatge, el coneixement territorial, la creació de comunitats, la relació entre ment i cos, l’espiritualitat, la creativitat, la participació en processos ciutadans i l’articulació entre ecologia, sentit del lloc i relacions humanes.

Caminar: teoria i pràctica creativa

Les trobades tenen una vessant teòrica i acadèmica expressada en forma de conferències ponències i comunicacions però també una vessant creativa en forma de tallers, performances i caminades creatives per les dues ciutats. Entre les conferenciants més importants que participaran hi ha Radhika Subramanyam comissària i escriptora, professora associada de la Visual Culture at Parsons School of Design/The New School; l’artista Laroche Aka Luce Choules, fundadora de la Temporal School of Experimental Geography, entre altres.

Caminar: pràctica artística, participativa i comunitària en entorns urbans i rurals

La trobada, però no és només per a acadèmics; també hi ha programades diverses activitats participatives que tenen el caminar com a eix vertebrador i la creativitat artística com a llenguatge.

Les tres primeres jornades se celebraran a Girona, i el dijous 4 a la tarda els participants es traslladaran a Banyoles. Sortiran de la vora del riu a l’alçada de l’hospital Trueta i aniran caminant fins Banyoles conduits per la Compañia La Soledad (performance i poesia). Es tracta d’una caminada de 6 hores amb intervencions de diversos artistes com ara Jerome Bischel, Marie Ann Lerjen i Julie Poitras.

Activitats per a tothom a Banyoles

Divendres 5 a la tarda qui vulgui podrà participar de la caminata taller que proposen els artistes Beatrice Khoumeri, Ienke Kastelein i Peter Schreuder. Es tracta d’un recorregut dissenyat expressament per imaginar les dimensions del cosmos.

Dissabte 6 de bon matí, Peter Schreuder proposa una caminada a l’alba que porta per títol Despertar amb la Natura i que te a veure amb els cinc sentits i la nostra percepció. És una caminada silenciosa que aproximarà al misteri de l’albada i la sortida del sol

A les 10 es podrà gaudir de la caminada Deep in Deep Out de l’artista Rosie Monfort sobre el treball dels i de les tintoreres prop de la llotja del tint i a les 11 la caminada creativa de Marta Trepat sobre natura i comunitat L’altre és l’arbre, el bosc ets tu.

14:30 Grand Tour pícnic, festa i performance Parc de la Draga

Grand Tour és una caminada que es fa cada any des de 2015. Dura 3 setmanes i els participants caminen 250 km amb artistes de totes les disciplines.

Tothom està convidat a celebrar les 9+1 edicions del Grand Tour. Músics, poetes, artistes visuals i ballarins es reuniran a tocar del llac de Banyoles. Els artistes ens oferiran petits moments del que han fet a Grand Tour durant aquests anys: performance, arts visuals, dansa, música i poesia. Amb Anna Piatou, Alba Sauleda, Azucena Momo, Beatriz Aisa, Clara Nubiola, Clara Garí, Igor Binsbergen, Imma Pla, Jordi Lafon, Jordi Mas, Mercè Giralt, Montsita Rierola, Salvador Giralt, Marta Trepat Zoe Balasch i altres grandtouristes i caminants de Grand Tour.

Tots els actes són gratuïts però és imprescindible inscriure’s al correu electrònic artdelcaminar@gmail.com

També ést possible inscriure’s com a participant durant els cinc dies de les trobades (40€, donen dret a totes les activitats del Congrés 12€ a un dia) .Tota la informació es pot trobar a la web https://www.artdelcaminar.org

Un projecte del Centre de Creació Contemporània Nau Côclea

En col·laboració amb: Grup de Teories de l’Art Contemporani Universitat de Girona, Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona, Girona Urban Sketchers, Cinema Truffaut, Ajuntament de Banyoles, Museu Darder, CRED i Facultat Educació, Traducció, Esports i Psicologia Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, AcVic Centre per a les Arts Contemporànies, Xarxaprod, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Deriva Mussol, WALC group, walk·listen·create, Made of Walking.

Fitxers relacionats