El novembre de 2015 mitjançant acord de la Junta de govern local de l’Ajuntament de Banyoles es va adjudicar el contracte de les obres del projecte de reforma i ampliació del Museu arqueològic comarcal Fase III – Subfase E. Es tracta a de la subfase que s’ha presentat aquest dimecres i que inclou el nou futur accés principal i lavabos a planta baixa (al pati de Migdia). L’edifici del Museu, situat a la placeta de la Font cantonada amb el carrer Pia Almoina de Banyoles, té tres plantes i s’està rehabilitant i ampliant, en diverses fases, per tal d’adequar les activitats de Museu Arqueològic i activitats annexes que s’hi realitzen.

Els treballs de l’actual subfase han costat uns 160.000 euros. El consistori he rebut dos subvencions per tal d’ajudar a finançar les obres, una de la Diputació de Girona de 20.000 euros i una del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya de 23.924 euros. La resta s’ha cobert amb pressupost municipal.

El projecte contempla els treballs per a la creació d’un nou accés i uns lavabos que connecten amb la zona d’accés principal del Museu ocupant part del pati de Migdia i comunicant amb el carrer Pia Almoina. Tanmateix, de moment l’entrada continuarà com fins ara per la placeta de la Font.

El projecte també incorpora l’execució de les corresponents instal·lacions d’aigua, electricitat, incendis, evacuació i seguretat de la zona que s’amplia. El sostre d’aquesta nova entrada al Museu és de llosa de formigó armat amb acabat interior vist i la coberta de l’edifici té un acabat de planxa de zenc amb canal interior del mateix material. El paviment és de pedra de Banyoles amb poro tapat i acabat polit. Hi ha un ampli vestíbul d’entrada i dos banys adaptats, un per homes i un per dones. La zona del vestíbul, porxo i lavabos fa uns 90 metres quadrats.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha explicat que “ara farem la fase de l’Incasòl de la Generalitat que es licitarà aquest juliol, per començar el mes de novembre i acabar-la el primer semestre del 2017, i tindrem una gran part del Museu feta, a partir d’anar fent fases hem invertit més d’1,2 milions d’euros fins al moment”.